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FINTECH AMERICAS CONFERENCE

Blog 2018

MEET THE BANKING INNOVATORS TRANSFORMING THE INDUSTRY LANDSCAPE

Fintech Highlighted Leader: Driss Temsamani

Driss Temsamani
Region Head of Digital Channels & Enterprise Banking Services
Citi (En Español)

What are the major areas of innovation and/or transformation that you bank is focusing on? 

Our key focus is to digitize clients interaction with Citi in Latin America. This is part of substantial focus that we are conducting that requires digitizing processes, systems and data cross the entire client journey.

What is your organization’s innovation process? 

We have 3 areas that we contemplate for Innovation: 1) Disruptive, 2) Adjacent and 3) Core. For each one of these areas we have a strategy that takes us to become the leading Digital Bank in Latin America.

How are your Innovation teams structured?  

Innovation is mainstream across Citi. Every person in our organization can participate in the innovation process by submitting ideas. Concepts are tested in 4 labs around the world where we invite clients to provide theirs perspectives.

How do they interact with the different business groups? 

For innovation to be commercialized it is important that each idea / initiative is sponsored by a business and a product line. This is how we take a disruptive concept to become part of our core banking offering.

Are ideas generated together or does one team generate ideas and the other implement?

Co-creation is key to innovation with clients and internally. Ideas that don’t have commercialization and returns tend to stay on the whiteboard.

What is your organization’s strategic view of innovation / transformation?

Our business model is at the intersection of Finance and Technology. Innovation and Digital Transformation is center to our strategy to execute our business model.

How do you strategically select which innovation / transformation efforts to pursue: One that generates growth or one that increases efficiency? What is the criteria for selecting?

Digital Innovation comes with a Bonus: While Digitizing business processing drives efficiency; it automatically provides a better & effortless client experience. Selecting and prioritizing Innovation is based on initiatives that eliminated friction from the Client Journey.

What areas in the bank are more ready for disruption or transformation?

In the B2B model we welcome partnerships with fintechs on many levels. There are many domains like statements and billing that can benefit from transformation.

How should banks view digital disruption?  

It’s a lot more clear in the B2C space with a business landscape in the e-Commerce Payments domain. As a Regional/Global Institutional Bank our Value Proposition is connecting and helping our clients conduct business around the world by connecting them to our 100+ country network.

What would you say is the formula of success for banks to navigate and be successful in this era of financial disruption? 

As we progress in the future, Data becomes the most valuable asset that banks should strive to unlock value.

 What your customers expect today from your Bank?

 An effortless Digital experience.

 


Español

¿Cuáles son las principales áreas de innovación y/o transformación en las que se centra su banco?

Nuestro enfoque principal es digitalizar la interacción de los clientes con Citi en Latinoamérica. Esto es parte del enfoque sustancial que estamos llevando a cabo y que requiere que los procesos, sistemas y datos de digitalización atraviesen todo el recorrido del cliente.

¿Cuál es el proceso de innovación de su organización?

Tenemos 3 áreas que contemplamos para Innovación: 1) Disruptivo, 2) Adyacente y 3) Core. Para cada una de estas áreas tenemos una estrategia que nos lleva a convertirnos en el Banco Digital líder en Latinoamérica.

¿Cómo se estructuran sus equipos de Innovación?

La innovación es a todo nivel en Citi. Todos los integrantes de nuestra organización pueden participar en el proceso de innovación presentando ideas. Los conceptos se prueban en 4 laboratorios alrededor del mundo donde invitamos a los clientes a darnos sus perspectivas.

¿Cómo interactúan con los diferentes grupos empresariales?

Para que la innovación se comercialice es importante que cada idea / iniciativa sea patrocinada por un negocio y una línea de productos. Así es como tomamos un concepto disruptivo y lo convertimos en parte de nuestra oferta bancaria principal.

¿Las ideas se generan juntas o un equipo genera ideas y el otro lo implementa?

La co-creación es clave para la innovación con los clientes e internamente. Las ideas que no tienen comercialización y retornos tienden a permanecer en la pizarra.

¿Cuál es la visión estratégica de su organización sobre innovación / transformación?

Nuestro modelo de negocios se encuentra en la intersección de Finanzas y Tecnología. La innovación y la transformación digital es el centro de nuestra estrategia para ejecutar nuestro modelo de negocio.

Al elegir estratégicamente los esfuerzos de innovación / transformación a seguir: ¿se prioriza uno que genera crecimiento o uno que aumenta la eficiencia? ¿Cuál es el criterio para seleccionar?

La innovación digital viene con un bonus: mientras que la digitalización de operaciones impulsa la eficiencia, automáticamente proporciona una mejor y más fácil experiencia para el cliente. Seleccionar y priorizar la innovación se basa en iniciativas que eliminan la fricción en la experiencia del cliente.

¿Qué áreas del banco están más preparadas para la disrupción o transformación?

En el modelo B2B, damos la bienvenida a alianzas con fintechs a muchos niveles. Hay muchos espacios como extractos y facturación que pueden beneficiarse de la transformación.

¿Cómo deberían los bancos ver la disrupción digital?

Es mucho más claro en el espacio B2C con un panorama empresarial en pagos e-Commerce. Como Banco Institucional Regional / Global, nuestra propuesta de valor se centra en la conexión. Ayudar a nuestros clientes a realizar negocios en todo el mundo conectándolos a nuestra red de más de 100 países.

¿Cuál diría que es la fórmula del éxito de los bancos para navegar y tener éxito en esta era de disrupción financiera?

A medida que avanzamos en el futuro, data se convierte en el activo más valioso. Los bancos deben esforzarse por sacar provecho de ese valor.

¿Qué esperan sus clientes hoy de su banco?

Una experiencia digital fluida.